kakim-mozhet-byt-kuzov-samosvala-tipy-i-vidy-kuzovov

Яким може бути кузов самоскида? Типи та види кузовів

08.11.2021

Незважаючи на інноваційний розвиток світової автоіндустрії, самоскиди, як і раніше, впевнено лідирують серед представників вантажної спецтехніки. Оскільки кузов самоскида має особливість швидко розвантажуватись без допомоги людської праці та допоміжної техніки, такі автомобілі дуже популярні в автоперевезеннях. Їх активно застосовують для транспортування сухих сипучих та дрібноштучних вантажів.

У яких галузях найчастіше використовують автомобіль самоскид?

Самоскиди універсальні. Найбільшою популярністю такі машини користуються:

  • у сфері будівництва, коли потрібно доставити матеріали на об'єкт або вивезти будівельні відходи.
  • У сільському господарстві для кормозаготівлі, перевезення добрив та врожаю.
  • У добувній промисловості для переміщення порід та копалин.
  • У сфері житлово-комунального господарства для вивезення снігу та побутового сміття.

У разі відсутності іншого виду транспорту самоскид також може бути використаний як звичайна вантажівка для перевезення габаритних предметів, але для їх розвантаження знадобляться додаткові ресурси.

Принцип роботи самоскидів

Головний елемент самоскида – це кузов, встановлений на шасі транспортного засобу. Він складається з підйомного механізму та металевого контейнера різних конструкцій. Завантаження матеріалів у кузов виробляється насипним способом за допомогою вантажної техніки, а вивантаження здійснюється висипанням під дією певних механізмів самого автомобіля.

На які типи можна поділити кузови

Класифікувати кузови доцільно за їхніми робочими характеристиками. До основних параметрів, на які варто звернути увагу під час підбору кузова, відносяться:

  • тип конструкції;
  • спосіб вивантаження;
  • напрямок вивантаження;
  • форма; 
  • робочий обсяг.

Так, за типом конструкції кузова можуть бути:

  • платформними. Кузовом є горизонтальний майданчик з вертикальними бортами з усіх боків. Може використовуватися для транспортування стандартних вантажів, які не є сприйнятливими до зовнішнього впливу.

  • бункерними. Як кузов встановлено ємність закритого типу з можливістю регульованого відкривання люків і бортів. Застосовується для перевезення більш цінних та вразливих матеріалів. У вітчизняному аграрному секторі відомим представником даного типу техніки є зерновоз самоскид.

За принципом вивантаження кузова бувають:

  • похилими, коли розвантаження здійснюється природним зсипанням вантажу під час підняття платформи під кутом;

примусовими, коли скидання матеріалу здійснюється за допомогою шнека, конвеєра або виштовхувача, які є єдиним зі спецзасобом механізмом.

Спустошити кузов самоскид можна у бічному або задньому напрямках, при цьому вилучення вантажу відбувається при відкиданні відповідних бортів. Бічна знижка може бути як одно-, так і двосторонньою: зліва та/або праворуч. Також існує універсальний тип розвантаження на три сторони, він вважається найбільш вигідним та функціональним варіантом, оскільки може скинути вантаж у будь-якому положенні. Зустрічаються моделі з донним розвантаженням.

За формою кузова поділяються на:

    • прямокутні. Це дуже витривалі конструкції, в яких борти до платформи розташовані під 90?. П-подібний кузов має найбільший внутрішній об'єм у порівнянні з іншими формами, але його незручно очищати за рахунок накопичення в куточках залишків вантажу.

    • напівеліптичні. У сучасному світі округла форма знята з виробництва, оскільки стала мало затребуваною через доступність автобетонозмішувачів. Раніше такі самоскиди перевозили будівельні розчини;

    • коритоподібні. На відміну від прямокутних кузовів, тут борти розташовані до днища під тупим кутом, за рахунок чого вдалося запобігти нагромадженню матеріалу при максимально збереженому обсязі.

    • ковшеподібні. Така форма самоскидів відноситься до класичної. Вона відома похилим переднім бортом із захисним козирком і піднятою догори кінцівкою кузова.

    • совкоподібні. Це найбільш громіздкі та міцні контейнери, розраховані на граничні навантаження. Вони не мають заднього борту, натомість дно платформи підняте вгору і з переднім бортом утворює гострий кут.

    Залежно від вантажопідйомності кузова бувають:

    1. Малотоннажні. Такий кузов вміщує до 10 тонн вантажу.

    2. Середньотоннажні. Автомобіль може перевезти 10 - 20 тонн будь-якого матеріалу.

    3. Високотоннажні самоскиди мають кузови для вантажопідйомності від 20 до 60 тонн.

    Щоб правильно вибрати транспорт для перевезення сипких матеріалів, необхідно, крім вантажопідйомності машини, знати робочий об'єм кузовного елемента. Цей показник залежить від його габаритів та насипної щільності вантажу. Наприклад, щоб обчислити, скільки в стандартний кузов вантажопідйомністю 10 тонн має поміститися будівельний пісок, потрібно зробити наступний розрахунок:

    10 т: 1,6 т/м³ = 6,25 м³,

    де 1,6 т/м³ - насипна щільність сухого піску.

    Така дія дозволить оптимально використовувати ресурс спецзасобу.

    Де можна купити сучасний та надійний кузов самоскида

    Якщо Ваше підприємство чи господарство планує придбати функціональний кузов для самоскида, наші спеціалісти будуть раді допомогти Вам у виборі! “ПКК “Спецмаш” більше 15 років займається проектуванням та виробництвом зразкової техніки, виходячи з індивідуальних потреб клієнта. Продаж самоскидів найвищої якості в Україні – наша робота!

Інші новини

Всі новини